Trivsels- og fællesskabsworkshop

Vil du have trivsel og fællesskab på dagsordenen i din klasse?

Indhold

Denne workshop vil i løbet af 5 timer give værdifulde redskaber til at forbedre elevernes trivsel og sociale relationer i klassen.

Gennem en række sjove og lærerige aktiviteter, både i grupper og individuelt, vil eleverne lære om sig selv og hinanden. De vil få indblik i, hvad der giver dem energi i hverdagen og skolen og hvordan de kan gøre mere plads til det.

Eleverne vil lære om det så omtalte ord ´trivsel´, hvad det betyder og hvad man kan gøre for at øge den. Centrale tematikker i ungdommen såsom ensomhed, sociale medier og stræben efter at være god nok vil blive drøftet sammen. Workshoppen sætter fokus på gode og positive relationer i klassen og afsluttes med en øvelse for hele klassen, der fokuserer på at vægte de positive tanker om hinanden.

Workshoppen kan efter aftale med læren justeres til at fokusere på noget særligt der er behov for, er i fokus, i netop denne klasse.

• Styrke det faglige og sociale fællesskab i klassen
  • Styrke samarbejdet og kommunikationen i klassen
  • At give øvelser og redskaber til at sætte trivslen på dagsordenen i klassen
  • Give eleverne redskaber til at håndtere hverdagens udfordringer

Lokation og mødetid

Workshoppen afholdes på jeres skole i et klasselokale. Tidspunkt og dato booker i via linket nederst på siden.

Undervisere

Marie har læst en bachelor i pædagogik og en kandidat i pædagogisk psykologi, hvor hun har været særligt optaget af børn og unges trivsel. Hun har arbejdet i SFO og andre fritidstilbud for unge der sætter mental sundhed på dagsordenen. Marie har arbejdet meget med hendes egen trivsel som ung og selv blevet introduceret til øvelserne der vil fremgå i workshoppen, som hun har fået stor gavn af og fortsat anvender i dag. Marie har et ønske og forhåbning om at mental sundhed kan blive en større del af dagsordenen i folkeskolen, som også er formålet med denne workshop.

Vil du vide mere?

Ungdomsskolens Almenundervisning