Træklatring og classbuilding

En aktiv dag i det fri med klatreteknikker, samarbejdsøvelser og fokus på klassefællesskabet og anerkendende kommunikation

Indhold

I løbet af fem timer lærer eleverne om klatreudstyr, sikkerhed og klatreteknikker. Dagen byder på mulighed for at bruge kroppen på en sjov og anderledes måde. Bl.a. ved at klatre højt op i et træ og få afprøvet de forskellige klatreteknikker. Vi lægger vægt på en rolig, positiv og anerkendende kommunikation.

Hvis det aftales på forhånd, vil der være mulighed for at grille skumfiduser over bål eller lave varm kakao på stedet eller kombinere dagen med hulebygning samt classbuilding-aktiviteter. Vi sørger for en fælles velkomst med præsentation af dagens program og de forskellige aktiviteter, og vi afrunder dagen samlet.

• At styrke relationer og samarbejdet i klassen
  • At styrke rolig, positiv og opmuntrende kommunikation hos eleverne
  • At eleverne mærker egne grænser og bliver i stand til at rykke ved dem
  • At prøve at bevæge sig på en ny og anderledes måde

Lokation og mødetid

Aktivitetsdagen kan foregå alle hverdage fra kl. 9:00 til 14:00. Forløbet foregår udendørs i Travbaneparken nær Tårnby station. Den nøjagtige lokation aftales med træklatreinstruktøren.

Medbring

• Praktisk tøj efter vejret, som man kan bevæge sig i og som godt må blive beskidt. Deru
  • Godt humør og nysgerrighed
  • Fyldt drikkedunk
  • Stor madpakke

Underviseren

Mit navn er Hans og jeg har de seneste 20 år arbejdet som lærer. Ud over undervisning i fagfaglige fag har jeg også en uddannelse som AKT-lærer og har gennem min lærertid haft cirka 1000 timers samtaler med elever, der havde udfordringer enten fagligt, socialt, emotionelt eller familiært. Som supplement til min AKT uddannelse har jeg taget en uddannelse som coach. Jeg elsker at opholde mig i - og være i naturen, så ved siden af min uddannelse som lærer har jeg taget et 1-årigt studie som friluftsvejleder på IFI. Mine instruktøruddannelser dækker over træklatring, kano og mountainbike.  I mit virke som friluftsvejleder ser jeg et stort potentiale i at blande friluftsaktiviteter og personlig udvikling.

Vil du vide mere?

Ungdomsskolens Almenundervisning