Projekt Edison

Opfinderforløb for 6.-7. klasser med mulighed for tilvalg af teknologispor.

Edison er et opfinderforløb med fokus på kreativitet og teknologi. Formålet med Edison er at lade eleverne prøve kræfter med en kreativ og innovativ læringsproces tidligt i deres skolegang og vække deres interesse for entreprenørskab og teknologi. Det er således målet, at klassen i mindre grupper får fremstillet et produkt, der kan fremvises og præsenteres foran eksterne dommere. Læs mere her.

Deadline på tilmelding er 30. juni 2024

Afvikling af forløbet og vigtige datoer

Undervisningen varetages lokalt på skolen af dig/jer. Forløbet kan afvikles som temauge på årgangen eller som et tværfagligt forløb. Til at understøtte undervisningen tilbyder vi følgende:

• 1/8: Frigivelse af det digitale undervisningsmateriale (vi sender jer et link)
  • 5/9: Frivillig lærercamp for de deltagende lærere med fokus på introduktion til Edison, didaktisk og pædagogisk vejledning samt gennemgang af øvelser
  • 31/10 eller 1/11: Lokalfinale hvor eleverne præsenterer deres idéer for dommere. Den bedste gruppe fra hver skole, sendes videre til den nationale finale medio november.